Banstatus

Fotograf: Tomas Öhlund

Banstatus

Det händer mycket på en bana under ett år. Ta gärna för vana att titta in på denna sida då och då under säsongen för att se vad som gäller.

Ordinarie bana öppnar den 30 mars.  Vi har för närvarande problem med skador från snömögel på ca 6 greener. Reducerad greenfee gäller.

18-hålsbanan

• Ordinarie greener är öppna
  • Ordinarie tee är öppna
  • Lägesförbättring med ett scorekort på den finklippta delen av spelfältet gäller
  • Var noga med att laga eventuella nedslagmärken och lägg tillbaka uppslagen torv

Korthålsbanan

• Korthålsbanan öppen

Golfbil

• Golfbil är tillåten om underlaget tillåter

Drivingrange och övningsområden

• Bollmaskinen är öppen. Ej längre tillåtet att plocka bollar på rangen.
  • Övningsgreener
    • Stora puttningsgreenen (vid klubbhuset) - öppen
    • Lilla puttningsgreenen (vid rangen) - öppen

Övrigt

• Toaletterna på banan är öppna
  • Tryckluften är öppen

Vinterbanan - Stängd

• Vinterbanan har en annan sträckning än den ordinarie banan. Följande ordinarie hål spelas på vinterbanan: 1, 2, 3, 18, 17, 13, 14, 15, 16 samt "nollan".
  • Allt spel på den finklippta delen av spelfältet skall ske ifrån slagmatta.

PLANERAD BANSKÖTSEL 2024

För att hålla våra greener i så bra skick som möjligt så kommer vi ha startförbud för underhåll följande datum:

24/4, 22/5, 19/6, 10/7, 31/7, 21/8, 11/9, 25/9 och 9/10.

Dessa datum kommer vi göra omfattande arbeten på våra greener. Det kan vara att djuplufta, dressa eller vertikalskära greenerna. Startförbudet kommer vara på förmiddagen. Spelbarheten kan påverkas. Dessa dagar har vi generellt reducerad greenfee. Allt banarbete är beroende av väder och därför kan startförbud ändras med kort varsel.

Fotograf´: Tomas Öhlund