Medlem

Medlemsinfo

Välkommen Medlem

ATT VARA MEDLEM I VÅR GOLFKLUBB INNEBÄR så mycket mer än att köpa sig en rätt att spela golf på banan och att i övrigt utnyttja klubbens faciliteter. Vi försöker också hålla fast vid ett antal värden som stärker gemenskap och känslan i klubben. Vi hoppas att nya medlemmar skall bli aktiva golfare men vi hoppas också att de skall ta en aktiv del i klubbens sociala liv och så snabbt som möjligt etablera ett vidsträckt kontaktnät med de övriga medlemmarna. Det ställer krav på de existerande medlemmarna och det ställer också krav på den nye medlemmens oförvägenhet till kontaktskapande.

Tisdagsgolfen:

Anmälan till tävlingen sker via Min Golf (GIT). Tid bokar ni själv som tidigare. Vill ni gå på uppsamlingstiderna så är det att vara på plats senast 15.40 för indelning i bollar. Sen går ut vi 16-tiden.

Betalning till Dan med Swish 0705120741, innan ronden!

Det är möjligt att spela hela dagen. Då går man in på Golf.se och bokar som vanligt eller via kansliet. Tisdagsgolfen har företräde mellan 13.40 – 16.40.

För spontan tider gäller:

Att du är på plats innan 15.40 och då ser vi till att du kommer ut i någon av bollarna som går ut mellan 16.00-16.30.

Innan kl. 15.50 och efter 16.30 är det bokning som vanligt via Kansliet eller golf.se.

All information finns här-->

Order of Merit:

Order of Merit är en tävling för Perstorp GKs medlemmar där resultaten från fem singeltävlingar ger poäng beroende på placering. De fem bästa i varje klass får poäng om det är minst 20 st tävlande i klassen. Vinnarna får 5 poäng, tvåorna får 4 poäng, treorna får 3 poäng, fyrorna får 2 poäng och femmorna i varje klass får 1 poäng, om deltagare antalet är minst 20 st i klassen. Fyra av de fem tävlingarna räknas i sluttabellen.

De fem första i sluttabellen delar på 8.000 kr enligt följande fördelning;

1:a 3000:-, 2:a 2000:-, 3:a 1500:- 4:a 1000:- och 5:a 500:-. Prisernas värde dras av på spelrätten 2022.

De tävlingar som ingår är Hedbergs Classic, Inspelnings- tävlingen, Probe Open, Nauclers Minne och som avslutning Sivanders Minne.

Vintergolfen:

Välkommen till Vintergolfen 2023-2024!

Vintergolfen startade den 12 November och kör nu på varje helg fram till slutet av mars 2024.

Anmälan sker till tävlingsledningen senast kl 09:30 då lottningen äger rum direkt.

Startavgiften är 20 kr och vinsterna swishas ut senast innan nästa spelhelg.

Vidare regler finns på hemsidan under tävling eller på anslagstavlan i herrarnas omklädningsrum.

Matta skall användas på fairway. På övriga spelfältet lägesförbättring med ett scorekort (matta får användas på hela banan).

Men här finns all info ni behöver -->

Seniorgolf:

Ansvarig: Lars Björkdahl, 070-3448284

Tisdagsgolf: Bo Svensson, 0702 - 16 33 30

Suppleant: Christina Olofsson, 0739 - 72 58 12

Spontangolf:

Ni är välkomna på söndagseftermiddagar att spela spontangolf om ni inte har någon att spela med. Vi samlas och delar in oss i bollar där vi har första start kl 14.00.

Välkomna!

Ansvarig: Mary Yong Thuresson, 0765-89 82 28