Gäst

Gästinfo

Välkommen som gäst till Perstorps Golfklubb

Vi på Perstorps Golfklubb hälsar er välkomna.

Vi tar hand om våra gäster på bästa sätt, så att ni får ett minnesvärt besök på vår charmfulla park- och skogsbana

I inbjudande bokskog ligger Perstorps golfbana, som är en av de mest etablerade i nordvästra Skåne (bildad 1963). Banan är en charmfull blandning av park- och skogsbana - lätt kuperad.

Utmaningen ligger inte främst i dess längd. Det är snarare den karaktärsfulla stilen på golfhålen som gör besöket minnesvärt. Här finns varierande, och ibland försåtliga hinder och svårigheter som ställer extra krav på stadig hand och kalla nerver. Efter avslutad golfrunda väntar lön för mödan i det trivsamma klubbhusets familjära och avspända atmosfär.

Perstorps Golfklubb arbetar för total kvalitet inom Idrott-Service-Anläggning, och med mottot

"Kvalitet före kvantitet", vilket borgar för en fin golfupplevelse.

Golfbanan är öppen för gäster alla dagar. Välkommen in till kansliet för att anmäla din ankomst och betala din greenfee. Besöker du vår bana utanför kansliets öppettider är du välkommen att betala din greenfee med Swish eller direkt via Min Golf.

OBS! VIASATs rabatt gäller endast under kansliets öppettider. Appen är personlig och måste visas vid ankomstanmälan på kansliet.

Perstorps Golfklubb tillåter frikort (SGF, GDF, PGA, GAF och SGA) som anmäls minst en dag i förväg. Korten gäller endast vid 1 speltillfälle per säsong. Vid deltagande i tävling erläggs greenfee enligt tävlingsreglernas förutsättningar.

Sydpoolen läs mer här >>>

Medlemmar i Sydpoolen betalar 410 kr på vardagar och 440 kr på helger efter kl 13.00 (senior) och 100 kr (junior) där ordinarie greenfee är 550 kr på vardagar samt 590 kr på helger. Se seperat lista och förutsättningar.

Utbytesklubbar betalar greenfee enligt avtal under de tider där ordinarie greenfee är högre än gällande avtal.

Tävlingsgreenfee

Greenfee för tävling är 250 Kr och startavgiften i våra tävlingar är 150 Kr

Övrigt

Ej avbokad speltid debiteras vederbörande, gäst likväl som medlem, med då gällande greenfee.

Vid företagsgolf kan vi anordna tävlingen med utskrift av scorekort, resultatberäkning m.m. För mer info ta kontakt med kansliet +46 (0) 435 35411.

Vi kan ombesörja framtagning av scorekort, ta fram startlistor och sammanställa resultatet vid avslutad rond, om rundan avslutas inom kansliets öppettider.

Vi hyr ut golfbilar, vagnar och har ett stort övningsområde med driving range, putting/chippinggreener och bunkrar. Efter avslutad golfrunda väntar lön för mödan i det trivsamma klubbhusets familjära och avspända atmosfär.

Korthålsbanan, 6-hål

Spel på korthålsbanan kostar 80 kr för icke medlemmar. Gästspelare som erlagt gällande greenfee för 18-hålsbanan får övningsspela gratis på korthålsbanan.

Max 2 bollar/hål och spelare får användas vid övningsspel.